NASA je nedavno objavila preliminarne rezultate opsežnog ispitivanja astronauta Skota Kelija, koji je godinu dana proveo na Međunarodnoj svemirskoj stanici i njegovog brata blizanca Marka koji je sve vreme bio na Zemlji. Evo do kakvih su otkrića došli...

NASA objavila rezultate ispitivanja braće Keli: Kako svemir zaista utiče na ljudsko telo? Foto: Printscreen/YouTube

Blizanci i astronauti, Skot i Mark Keli, učestvovali su u jednom od najambicioznijih genetičkih istraživanja svih vremena. Istraživanje je imalo za cilj da pokaže kako vreme u svemiru može uticati na genetiku, a braća Keli bili su savršeni kandidati za takvu studiju.

Skot je proveo godinu dana u svemiru, dok je Mark ostao na Zemlji, a zvanični rezultati istraživanja još nisu objavljeni, iako prvi rezultati pokazuju interesantne razlike koje su nastale među njima.

Pogledajte i: Kako je Skot Keli video Zemlju tokom proteklih šest meseci?

Jedna od razlika pokazana je u telomeri - kratkom i ponovljenom nizu nukleotida koji se nalaze na kraju hromozoma i koji ga štite od razgradnje. Nakon godine koju je proveo funkcionišući u bestežinskom stanju, Skotovi telomeri bili su duži od telomera njegovog brata, piše Curiosity.
"To je potpuno suprotno onome što smo mislili", kaže Suzan Bejli, biolog sa Državnog univerziteta Kolorado. Metilacija DNK koja je odgovorna za inhibiciju genske ekspresije, smanjila se kod Skota tokom leta, a kod Marka u istom periodu porasla. Kada se Skot vratio na Zemlju, nivo se kod oba brata vratio na staro. Naučnici još uvek utvrđuju zbog čega se to desilo.

Nastavak vas očekuje na narednoj strani>>>

Pogledajte šta vas očekuje u decembarskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.