Kako je ljudska vrsta izgubila rep čak dva puta?

Nova istraživanja su utvrdila da su naši davni preci izgubili repove, ne samo jednom već dva puta. O čemu je reč, saznajte u nastavku...

Kako je ljudska vrsta izgubila rep čak dva puta? Foto: Shutterstock

Rezultati istraživanja objavljeni u časopisu Current Biology, ne samo da su pomogli pri objašnjenju zbog čega ljudi nemaju repove nalik psećim, nego su rasvetlili i činjenicu zašto svi imamo repnu kost (trtičnu) i započinjemo život s pravim repom koji postepeno nestaje.

Istražujući samo poreklo ovih misterioznih tragova, vraćamo se na ribe. Tokom studije, profesorka Sallan sa Univerziteta u Pensilvaniji, analizirala je mladunce fosilnih (praistorijskih) riba stare 350 miliona godina. One su, kao daleki predaci kopnenih životinja koje imamo danas, imale ljuspičasti, mesnati rep i fleksibilno rep-peraje.

Zahvaljujući istraživanju, Sallan je shvatila da su te dve strukture potpuno odvojene. Poredeći stukturu repova fosilnih ostataka riba i riba kakve danas poznajmo, ona je ustanovila da su dva repa spojena u jedan veliki. Ovo otkriće preokreće bar dva veka naučnih verovanja da su savremeni repovi riba nešto što dovodi u vezu ove životinje sa našim kopnenim precima. Ribe su izgubile svoj mesnati rep i od njega stvorile fleksibilan koji im pomaže u kretanju kroz vodu, piše Live Science.

Druge kopnene životinje (kao što su psi, mačke, krave i druge) su ga zadržale i služe im za vizuelnu komunikaciju, teranje insekata ili neke druge funkcije.

Nastavak vas očekuje na narednoj strani >>>