Top 7 najlepših kosmičkih fenomena koji nas očekuju u 2017. godini

Spremite se za neverovatno pomračenje, kometu, bliski susret dve planete i još nekoliko spektakularnih nebeskih čuda.

Top 7 najlepših kosmičkih fenomena koji nas očekuju u 2017. godini Meteorska kiša Geminidi u Rusiji Foto: Profimedia

1. Kometa 45p/HMP (11. februar)

U prvoj polovini februara, ljubitelji astronomskih događaja će moći da uživaju u pogledu na kometu 45P/HMP (Honda-Mrkos-Pajdusakova). Nakon što je obišla Sunce u decembru ove godine, ova kometa će se vratiti u spoljni sunčev sistem, a na svom putovanju će se pojaviti i na našem nebu, prolazeći preko sazvežđa Akila i Herkules.

Svoju najbližu tačku od Zemlje će dostići 11. februara, kad će biti udaljena samo 12.391.948 kilometara. Ovo će biti najbolje vreme da se vidi ovaj ledeni posetilac, budući da će njen intenzitet moći da se vidi golim okom, koje će je registrovati kao udaljenu fudbalsku loptu na nebu, piše američki National Geographic.

Pogledajte i 6 kosmičkih fenomena koje smo posmatrali u 2016.

2. Prstenasto ili kružno pomračenje Sunca (26. februar)

Srećnici duž uske staze na južnoj hemisferi će moći da vide „vatreni prsten“ pomračenja Sunca. Ovaj događaj je poznat i kao prstenasto pomračenje Sunca, a dešava se kad je Mesečev disk toliko mali da prekrije celo Sunce, pa ostavlja trag prstena Sunca oko tamne lunarne siluete.

Pomračenje svoj put počinje iznad Južnog pacifika, prelazi Južnu Ameriku i završava se u Africi, a ljudi severno i južno od ovog puta će moći da svedoče ovom delimičnom pomračenju Sunca.

3. Merkur, Mars, Mesec (29. mart)

Nakon zalaska sunca, ljubitelji kosmičkih događaja bi trebalo da gledaju ka zapadu i da vide tanak polumesec koji formira impresivni nebeski trougao s Merkurom u donjem desnom i rumenom Marsu iznad Meseca i Merkura. Ono što ovaj događaj čini još lepšim za posmatranja jeste što će ova formacija trougla učiniti da Merkur bude najsjajniji i najviše na našem nebu.

Nastavak vas očekuje na narednoj strani >>>