Istraživanje svemira: 7 najvećih otkrića u ovoj godini

Otkrivamo šta smo naučili o svemiru u 2016. godini, kao i kakva nas zanimljiva istraživanja očekuju u narednoj godini.

Istraživanje svemira: 7 najvećih otkrića u ovoj godini Foto: Profimedia

Ovu godinu označila su monumentalna otkrića, među kojima se izdvaja prva detekcija gravitacionih talasa u istoriji, kao i potencijalno naseljiva planeta koja orbitira oko Sunca u neposrednoj blizini Zemljinog centra orbite.

Takođe, 2016. nam za sobom ostavlja niz polaznih tačaka za nova otkrića, poput devete planete koja orbitira oko našeg Sunca.

1. Prvi gravitacioni talasi ikada zabeleženi

U februaru, Laserska interferometrijska opservatorija gravitacionih talasa ispisala je nove stranice istorije fizike, kada je objavila podatke o prvim detektovanim gravitacionim talasima. Ovo otvara potpuno novo poglavlje u proučavanju astronomije, jer ovi talasi sa sobom nose podatke i informacije o objektima i događajima koji su ih napravili. Dva zabeležena talasa u toku 2016. svoje poreklo vode od crnih rupa koje kruže jedna oko druge i neretko se sudare, a ceo ovaj proces bio bi neprimećen baš da nije bilo ovih talasa. Naučnici pomno prate dalje razvoje u ovoj oblasti.

Pogledajte i: Saznanja koja će promeniti svet: 6 najvažnijih naučnih otkrića u 2016. godini

2. Planeta na bliskoj udaljenosti našoj galaksiji

Proksima Kentauri, zvezda je koja pripada sazvežđu Kentaur. Na udaljenosti od samo 4,2 svetlosne godine, ovo je ujedino i najbliža zvezda Suncu. U avgustu, posmatrači su otkrili planetu koja orbitira oko ove zvezde, u oblasti gde voda, u svom tečnom stanju, može postojati na površini. Ova nova planeta, nazvana Proksima B poseduje uslove koji su pogodni za razvoj života

Saznajte: Prvi Amerikanac u Zemljinoj orbiti: Po čemu ćemo pamtiti Džona Glena?

3. Zalihe leda na Marsu veće od zapremine Gornjeg jezera

Masa leda veća od površine Nju Meksika pronađena je na dubini od desetak metara ispod površine Crvene planete. Ova masa sačinjena je od 50 do 85 procenata vode i zauzima neverovatnih 12,100 kubnih kilometara. Ove zalihe mogle bi biti korisne ako ljudi ikada budu naselili Mars.

Nastavak vas očekuje na sledećoj strani >>>