Italijanski istraživači su u Sahari pronašli deo drevne pećinske umetnosti, koja prikazuje roditelje, bebe i zvezdu na istoku što može da pokrene niz pitanja o hrišćanskim simbolima.

Pećinska umetnost stara 5.000 godina: Da li je ovo najstarija scena rođenja ikad pronađena? Foto: Printscreen/Facebook

Italijanski naučnici su otkrili možda i najstariju scenu rođenja ikad pronađenu – crtež u steni star 5.000 godina prikazuje zvezdu na istoku, novorođenče između roditelja i dve životinje.

Ova slika oslikana na steni u braonkastim, crvenim i oker nijansama pronađena je na tavanici male šupljine u Sahari, tokom ekspedicije u naseljima između doline Nila i visoravni Gilf Kebir.

„Ovo otkriće otvara nova pitanja o ikonografiji moćnih hrišćanskih simbola“, kaže geolog Marko Moreli, direktor Muzeja za planetarnu nauku u Pratu u Italiji.

Scena prikazuje muškarca, ženu kojoj nedostaje glava (verovatno zbog oštećenje usled starosti slike) i bebu.

„Ovo bi mogla da bude normalan opis porodice sa bebom između roditelja, ali drugi detalji ovu sliku čine jedinstvenom“, kaže Moreli. On je primetio da je novorođenče nacrtano blago gore, kao da se uzdiže ka nebu. Takva poza, sa bebom koja još nije između roditelja, može da ima bude simbol rođenja ili trudnoće.

„Kao što je smrt bila povezana sa Zemljom u slikama na stenama u istoj regiji, tako je verovatno i rođenjr povezano s nebom“, kaže Moreli.

Scena sadrži još više simbola ako se uzmu u obzir druge ličnosti, dve životinje i malo kružno stvorenje.

Na gornjem delu se nalazi lav bez glave, mitska zver koja se pojavljuje na još nekim slikama u istoj regiji dok se ispod scene nalazi babun ili antropomorfni majmun.

Na istoku, umetnik iz neolita je nacrtao nešto što liči na zvezdu.

Istraživači su ovo mesto nazvali Pećina roditelja.

„Nema sumnje da je u pitanju intrigantan crtež. Nismo našli slične scene sve do ranog hrišćanskog perioda“, kaže Moreli.

*Pratite nas na Instagramu >>> https://www.instagram.com/ngmsrbija/