Pre 340 godina Ole Remer je izvršio eksperiment kojim je pomogao da se izmeri brzina svetlosti, a na godišnjicu nas je podsetio i internet pretraživač Gugl svojom početnom stranicom.

340 godina od velikog eksperimenta: 4 stvari koje možda niste znali o brzini svetlosti Foto: Profimedia

Sve do XVII veka smatralo se da svetlost putuje trenutno, a prvi čovek koji je uspešno demonstrirao ograničenja svetlosti i izmerio ga bio je Ole Remer.

Galilej je prethodno pokušavao da dokaže da se svetlost pomera u određenoj brzini u eksperimentima koji su uključivali fenjere, ali ova istraga manjeg obima nije bila dovoljna da dokaže tu teoriju.

Remer je merio vreme koje protekne između dva izlaska Jupiterovog satelita iz senke. Svojim merenjima, bio je u stanju da izmeri preciznu promenu u brzini svetlosti, piše Independent.

Njegova otkrića su u početku bila kontroverzna, i direktor Kraljevske opservatorije Đovani Domeniko Kasini ih nije prihjvatio.

Ipak, Remer je uspeo da ubedi naučnike uključujući i Isaka Njutna, a njegovu teoriju je dve decenije nakon njegove smrti dokazao britanski astronom Džejms Bredli.

Brzina svetlosti

Brzina svetlosti iznosi 299,792,458 m/s, a ova teza je konačno odobrena 1975. godine kada su merenja fizičara postala sve preciznija.

Svetlosna godina je svetlosna distanca koja može da putuje u jednoj godini (5.88 trilion milja ili 9.5 trilion milja).

Gugl Dudl Foto: Printscreen