Naučnici su probali da odgonetnu zašto se većina astronauta iz svemirskih misija vraća s oštećenim vidom. Evo do kakvog su odgovora došli...

Naučnici otkrili zašto su mnogim astronautima potrebne naočare nakon povratka na Zemlju Foto: Profimedia

Da bismo znali da li možemo da preživimo na nekoj drugoj planeti, moramo da se pozabavimo otkrivanjem reakcije našeg tela u nultoj gravitaciji, a pravi odgovor mogu da nam daju astronauti.

Naučnici su na godišnjem skupu Društva za radiologiju Severne Amerike odgovorili na pitanje zašto se većina astronauta, koja je u ekspedicije otišla sa savršenim vidom, na Zemlju vraća s blagim oštećenjem vida. Oni su ovaj fenomen pogoršanja vida usled intrakranijalnog pritiska u glavi nazvali VIIP.

Saznajte i Uticaj svemira na ljudsko telo: Astronauti imaju veći rizik od smrti usled srčanih oboljenja

Međutim, da li je zaista problem u cerebrospinalnoj tečnosti koja je zadužena za normalno i zdravo funkcionisanje mozga i kičmenog stuba ili je ključna stavr u nečem drugom?

Nastavak vas očekuje na sledećoj strani >>>

U prodaji je majsko izdanje časopisa National Geographic Srbija.