Mineral koji se nalazi daleko ispod površine Zemlje može da predstavlja ključ ka saznanju koliko se vode skladišti u planeti, saopštili su naučnici sa državnog univerziteta na Floridi.

Rezultati najnovije studije: Voda postoji mnogo dublje u Zemlji nego što su naučnici mislili Foto: Profimedia

U radu koji je objavljen ove nedelje u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences, asistent profesora geologije na ovom univerzitetu Mainak Mookherjee otkrio je da voda postoji daleko dublje u Zemlji nego što su naučnici ranije mislili, piše Phys.

Mookherjee i Andreas Herman s Univerziteta u Edinburgu procenili da duboko u Zemlji – otprilike 400 do 600 kilometara duboko u Zemljinom omotaču – skladišti se voda i transportuje kroz visoki pritisak polimorfnog minerala brucit.

Saznajte i Zemljina površina se iznenađujuće brzo „reciklira“

U prethodnim istraživanjima, naučnici su smatrali da brucit nije termodinamički stabilan toliko duboko u Zemlji.

„To otvara Pandorinu kutiju za nas“, kaže Mookherjee.

„Nismo mislili da voda može da se čuva u hidriranim mineralima poput brucita. Ali sada kad znamo da je tamo, moramo da shvatimo koliko vode bi efikasno moglo da se čuva unutra“, kaže on.

Nastavak vas očekuje na sledećoj strani >>>