Iznenađujući rezultati istraživanja: Najbrži letač u životinjskom carstvu je...

Istraživači sa Instituta za ornitologiju "Maks Plank" su bili iznenađeni kad su otkrili da ova vrsta sisara može da dostigne brzinu od 160 kilometara na sat...

Iznenađujući rezultati istraživanja: Najbrži letač u životinjskom carstvu je... Foto: Profimedia

Istraživači sa Instituta za ornitologiju "Maks Plank" ustanovili su da je vrsta brazilskog slepog miša najbrži horizontalni letač na svetu sa brzinom od 160 kilometara na sat.

Jedan od ljudi koji su učestvovali u istraživanju, Kamran Safi, rekao je da isprva niko u timu nije mogao da veruje u podatke koje su dobili merenjem. Ipak, kada su ih proverili, ispostavilo se da su tačni, prenosi RTS.

Sa zapanjujućom brzinom od čak 160 kilometara na sat ujedno je i oboren prethodni rekord koji je postavila ista vrsta. Pedesetih godina prošlog veka naučnici su utvrdili da njihova brzina premašuje 100 kilometara na sat.

Naučnici sa Instituta "Maks Plank" prikačili su radio transmitere na leđa brazilskih slepih miševa i koristeći mobilni primač signala na dron pratili njihove putanje i merili brzinu.

Kada su prvi put dobili podatke nisu mogli da veruju, a morali su i da provere da li je možda vetar "umešao prste". Ispostavilo se da nije.

Ipak, kada je vertikalni let u pitanju, ptice su i dalje rekorderi. Pre 17 godina, soko po imenu Plašljivi postigao je brzinu prilikom poniranja od 389 kilometara na sat.

U prodaji je februarsko izdanje časopisa National Geographic Srbija.