National Geographic zabeležio je pre nekoliko godina neverovatan snimak, koji svedoči o zapanjujućoj brutalnosti i surovim zakonima koji vladaju u svetu prirode.

Masakr u košnici: 30 japanskih stršljenova protiv 30.000 evropskih pčela (VIDEO) Foto: Profimedia

Desetine hiljada mrtvih, stotine povređenih pčela osuđenih na smrt leže u bolovima bez snage da pomognu svojim mladima – to je epilog strašnog susreta 30 japanskih stršljenova i 30.000 pčela. Džinovski stršljenovi uleteli su veliku košnicu kako bi se domogli meda i larvi i nemilosrdno napali desetine hiljada pčela, koje nisu uspele da se odbrane.

Ovaj strašan trenutak u prirodi, koji bi se pre mogao nazvati masakrom nego bitkom, ovekovečio je National Geographic i objavio u dokumentarnom filmu pod nazivom „Stršljenovi iz pakla“.

60 sekundi koje nećete zaboraviti: Kako se rađaju pčele (VIDEO)

Kako je preneo „Dejli mejl“, zastrašujući japanski stršljenovi dospeli su u Evropu 2004. godine, kada su u saksijama s biljkama doputovali iz Kine u Francusku. Evropske pčele nisu naučile kako da se odbrane od ovih džinova među insektima, ali njihove azijske rođake odavno su razvile taktiku za odbranu: okruže stršljena i klepeću krilima sve dok se njihovom neprijatelju temperatura ne podigne toliko da ugine.

Japanski stršljenovi obično započinju napad na košnicu nasrćući na usamljene pčele na samom ulazu – otkidaju im glave i krila, a potom od ih žvaću kako bi napravili hranu prikladnu za svoje mlade.

Otkrijte: 59 stvari koje pčele zzznaju

Ovi insekti su obično četiri puta veći od obične pčele i mogu da prelepe oko 95 kilometara brzinom od 11 metara u sekundi. Nakon napada, oni obično međusobno razmenjuju telesne tečnosti ne bi li jedni drugima dali dovoljno energije.