Svetski mediji javlili su da je u sistemu zvezde Proksima Kentauri pronađena planeta na kojoj bi moglo biti života. Otkrivamo kako bi izgledalo živeti na njoj - sudeći po činjenicama koje su naunici do sad utvrdili.

Sve što trenutno znamo o Proksimi b: Kakva je, zapravo, novootkrivena "druga Zemlja"? Foto: Profimedia

Novootkrivena egzoplaneta nazvana Proksima b je najbliža planeta izvan našeg solarnog sistema koja je do danas otkrivena, a naučnici veruju da bi se na njoj mogla pronaći voda u tečnom stanju.

Iako još uvek ne znaju sve detalje o ovoj planeti, naučnici su uspeli da utvrde nekoliko zanimljivih činjenica.

Istraživanje svemira: Na putu za Alfa Kentauri

U vezi s dvema stvarima su najsigurniji: da njena orbita oko zvezde za 11,2 dana i da je njena masa najmanje 1,3 veća od mase Zemlje.

Ostali detalji su mahom procene, ali Space prenosi da su one prilično verovatne jer je Proksima b udaljena od Zemlje svega 4,2 svetlosne godine.

"Ne samo da nam je to najbliža terestrička planeta ikada pronađena nego je verovano i najbliža planeta izvan Sunčevog sistema koju ćemo pronaći jer nam nijedna zvezda nije bliža od Proksime Kentauri", istakao je Ansgar Rajners, astrofizičar Instituta za astrofioziku u Getingenu.

Saznajte Koliko ljudi može zaista da živi na planeti Zemlji?

Kako bi mogla da izgleda ova planeta?

Naučnici veruju da Proksima b nije gasovita planeta, već terestrička - planeta Zemljinog tipa, po kojoj bismo mogli da hodamo. Oni smatraju i da je jedna polovina planete uvek okrenuta prema suncu (odnosno njenoj planeti Proksimi Kentauri), dok je druga u mraku.