Britanski naučnici otkrivaju kako se pomeranje tla tokom zemljotresa može iskoristi za stvaranje elektriciteta

Ideja koja će promeniti svet: Korišćenje zemljotresa kao izvor električne energije? Foto: Profimedia

Zemljotresi su veoma opasan i razoran prirodni fenomen, koji se uglavnom povezuje sa destrukcijom. Međutim, britanski naučnici došli su na ideju da se snaga koju oni poseduju upotrebi u korisne svrhe odnosno za stvaranje električne energije, piše Newsweek.

Kako je objasnio istraživač sa Univerziteta Lester u Velikoj Britaniji Eliot Spender, on je došao na ideju da se pomeranje tla tokom zemljotresa iskoristi za stvaranje elektriciteta korišćenjem magneta unutar kalema.

Oaze zelene energije: Na koji način vetroparkovi proizvode električnu energiju?

Spender je, kako prenosi portal “Physics World, svoju ideju objasnio na primeru zemljotresa od 7,2 stepena Rihterove skale, koji je januara 1995. pogodio japanski grad Kobe.

Veliki Hanšin zemljotres, kako je nazvan, doveo je do pomeranja tla od 1,5 metara po horizontali, kao i 1,2 metra po vertikali.

Naučnik je istakao da bi generatori sa kalemovima i magnetima u obliku kocke dimenzija 1,5 metara kubnih, ukoliko se postave na područje veličine San Franciska, mogli prilikom sličnog zemljotresa da stvore 70 miliona vati električne energije za samo pet sekundi.

Tu energiju, smatra Spender, mogle bi da koriste spasilačke i hitne službe i sistemi za napajanje u slučaju opasnosti, odmah pošto se katastrofa dogodi.

Otkrijte i Zašto ni najsnažniji zemljotresi nisu prevrnuli kalifornijsko kamenje koje prkosi gravitaciji?

Korišćenje pozitivnih strana zemljotresa za sada je samo studentski projekat, predstavljen u okviru programa Univerziteta u Lesteru u kojem studenti koriste svoje poznavanje fizike za nalaženje odgovora na brojna pitanja iz sveta koji nas okružuje.