Nakon dugogodišnjeg istraživanja naučnici su dokazali da rad vetroelektrana možda ima i lošu stranu.

Ovome se nismo nadali: Dok pomažu Zemlji, vetroturbine povećavaju globalnu temperaturu Foto: Profimedia

Dok fosilna goriva brzo nestaju, okrećemo se rešenjima obnovljivim izvorima energije, a energija vetra je uvek hvaljena kao jedna od najboljih alternativa. Ipak, neke studije su pokazale da bi vetoturbine mogle značajno uticati na rast globalne temperature.

Oaze zelene energije: Na koji način vetroparkovi proizvode električnu energiju?

Istraživači s "Prinstona" su, naime, otkrili da vetroturbine isušuju tlo. Zatim, tim s Univerziteta "Karnegi Melon" procenjuje da se snaga vetra koristi mnogo i da čini čak 10 posto svetske energije. To može izazvati da se u određenim delovima sveta temperatura poveća za 1 stepen Celzijusa.

Iako je ova teorija hipotetička, bila je testirana u lokalnim oblastima u kojima se nalaze vetroturbine kako bi se utvrdilo da li one mogu uticati na promene u atmosferi i temperaturi. Dugogodišnja istraživanja na više vetroelektrana u Teksasu pokazala su da je temperatura porasla za oko 0,72 stepeni Celzijusa u ovim oblastima.

Pročitajte Prva nacija na svetu koja koristi samo solarnu energiju

Naučnici veruju da se promena temperature uzrokovana radom vetrroturbina više oseća tokom noći. Kako Sunce zalazi, temperatura se soušta, ali se vetrenjače stalno okreću i neprestano generišu toplotu. Iako je teško reći da vetroelektrane ozbiljno mogu da utiču na globalnu temperaturu, to je nešto što ipak zahteva više istraživanja narednih godina.