Lepe vesti s Havaja: Najstarija ptica na svetu ponovo postala majka!

Šezdesetpetogodišnja Vizdom, ženka lajsanskog albatrosa, ne samo što je još uvek sposobna da donese na svet jaje nego naučnici smatraju da će biti još bolja majka nego u mladosti.

Lepe vesti s Havaja: Najstarija ptica na svetu ponovo postala majka! Foto: Profimedia

Ptić najstarije divlje ptice na svetu, koja se svake godine gnezdi na havajskom atolu Midvej, nedavno se izlegao. On je nazvan Kukini (na havajskom „glasnik“).

Albatrosi ostaju s jednim partnerom do kraja života, ali je dugovečna Vizdom nadživela nekoliko svojih partnera, s kojima je imala više od 30 mladih. Proteklih nekoliko godina pari se isključivo s mužjakom Goom, čiju starost naučnici još uvek nisu utvrdili.

„Vizdom nam zaista otkriva koliko još moramo da učimo. Nismo znali da albatros može da živi ovako dugo i da još uvek dobija ptiće“, istakla je Suzan Vajt iz američke Službe za ribu i divljinu.

Pročitajte: Kako albatros leti toliko dugo?

Zanimljivo, stručnjaci veruju da bi Vizdom njena dugovečnost mogla učiniti još boljom majkom nego što je to ranije bila. Mlade majke u svetu ptica neretko prave greške koje mogu biti kobne za ptiće, pa naučnici smatraju će decenije majčinstva Vizdom učiniti još boljom mamom malom Kukiniju.

U opasnosti koje mu trenutno prete ubrajaju se: glad, predatori i brojne nezgode, zbog čega će mu značiti neprestana nega Vizdom i Goa. Štaviše, on bi sledeće godine mogao da postane stariji brat – istraživači veruju da nema razloga da zdrava i snažna Vizdom ne nastavi da se razmnožava.

Otkrijte: 5 neobičnih majki životinjskog carstva