Mlečni put „krio“ još 883 galaksije! (VIDEO)

Dok smo istraživali sopstvenu galaksiju i divili joj se, iza nje je ogroman broj svetova čekao da bude otkriven...

Mlečni put „krio“ još 883 galaksije! (VIDEO) Foto: Vimeo/Printscreen

Kako je saopštio Međunarodni istraživački centar radio-astronomije, trećina ovih galaksija nikada ranije nije viđena, a sve se nalaze u delu svemira poznatom kao „Zona izbegavanja“. Ranije nisu primećene zbog zvezda i prašine Mlečnog puta. One su uočene zahvaljujući radio-teleskopu CSIRO opservatorije Parks.

Pogledajte: Naučnici otkrili skrivenu strukturu i veličinu naše galaksije (VIDEO)

Annotated animation showing hidden galaxies discovered in the 'Zone of Avoidance' from ICRAR on Vimeo.

Ovo otkriće moglo bi dovesti do krupnih saznanja u budućnosti. Kako je Lister Stavli Smit, naučni direktor Centra, objasnio, stručnjaci bi mogli da objasne misteriju Velikog Atraktora, velikog skupa galaksija koje se nalaze iza središta Mlečnog puta i čija gravitacija vuče Mlečni put i još stotine drugih galaksija velikog snagom.

Pročitajte: Složeniji oblik život možda postoji u samo 10 odsto galaksija

On je istakao da naša galaksija, iako je predivna, blokira pogled astronomima na udaljene galaksije.

Najnovijim istraživanjima otkrivene su tri nove koncentracije galaksija - NW1, NW2 i NW3 i dva nova klastera - CW1 i CW2.