Da li bi trebalo klonirati neandertalca?

Teško da postoji žena koja sanja o tome da rodi bebu neandertalca, ali jedna čuveni genetičar tvrdi da je tako nešto sada moguće…

Da li bi trebalo klonirati neandertalca? Foto: Shutterstock

Džordž Čerč, profesor genetike sa Harvarda, kaže da sada imamo tehnologiju koja bi mogla ne samo da rekonstruiše DNK našeg davno izumrlog rođaka, već i ponovo oživi ovu vrstu.

„Možemo da kloniramo različite vrste sisara, pa je zato vrlo verovatno da bismo uspeli da kloniramo i čoveka“, kaže on u intervjuu za nemački Špigl. „Zašto ne bismo to uradili?“

Zapravo izvođenje ovog eksperimenta sada najviše zavisi od pitanja – da li bi se neka žena dobrovoljno prijavila da podari svoju matericu kloniranoj bebi  neandertalca.

„Još mi je samo potrebna žena spremna na avanturu“, rekao je dr Čerč. „Sve zavisi od ogromnog broja faktora, ali mislim da je izodljivo."

Ideja je da se stvori novi DNK niz iz fosila starog 33.000  godina, a zatim bi tako dobijena DNK bila ubačena u matične ćelije, koje bi bile unete u ćelije ljudskog embriona u početnoj fazi života.

Iako ovo deluje kao početak horor filma, a pitanje etike je već uveliko otvoreno, Čerč kaže da novi neandertalci mogu imati vrlo pozitivnu ulogu u modernom društvu.

„Neandertalci bi mogli da razmišljaju na potpuno drugačiji način od nas“, kaže on. „Mogli bi čak biti i inteligentniji od nas. Kada dođe vreme da se izborimo sa velikom epidemijom ili napustimo ovu planetu, njihov pogled na svet može da igra ključnu ulogu u pozitivnom ishodu.“

Mnogi stručnjaci veruju da bi ovako nešto zaista bilo izvodljivo, uprkos tome što je u većini zemalja kloniranje ljudi zabranjeno zakonom. Međutim, čak i kada bi ovaj eksperiment bio izveden, postojala bi mogućnost da beba novog neandertalca uopšte ne preživi, jer nema  razvijen imunitet na današnje bolesti, a u procesu razvoja ploda moglo bi doći do niza greški koje bi rezultirale deformitetima.

Izvor: DailyMail

U prodaji je junsko izdanje časopisa National Geographic Srbija.