Jeste li znali zašto zebre imaju pruge?

Evolucija je „prošarala“ tela mnogih životinja interesantnim prugama, ali one nigde nisu tako jasno izražene kao kada je reč o zebrama.

Jeste li znali zašto zebre imaju pruge? Foto: Profimedia

Iako bismo najpre pomislili da je to na neki način povezano s kamuflažom i begom od predatora, zapravo je reč o prilagođavanju temperaturi.

Teoriju o kamuflaži naučnici Univerziteta Kalifornije odbacili su odmah jer su zebrine pruge jasno vidljive sa sto metara udaljenosti. Oblik i raspored pruga oni su povezali s regulacijom temperature.

Saznajte: Kako izgleda zdravstveni pregled zebre?

Istraživanje čiji su rezultati objavljeni u magazinu Royal Society Open Science 2015. godine pokazalo je da se zahvaljujući njima zebre hlade u vrelim danima pod afričkim suncem. Naučnici Univerziteta Kalifornije su analizirali pruge zebri koje žive u ravnicama od centralne do južne Afrike i utvrdili zebre zahvaljujući tom efektu hlađenja provode više vremena na suncu i jedu više, zbog čega je on veoma koristan.

Takođe, istraživanje čiji su rezultati objavljeni 2014. godine u magazinu Nature Communications pokazalo je da ove pruge odbijaju insekte, zbog čega se zebre lako brane od insekata koji prenose zarazne bolesti.

Pogledajte šta vas očekuje u novembarskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.