I NASA se oglasila povodom vesti o „Devetoj planeti“

Ako ste se obradovali zbog mogućnosti da se u našem Sunčevom sistemu nalazi još jedna planeta, malo ste požurili...

I NASA se oglasila povodom vesti o „Devetoj planeti“ Foto: YouTube/Printscreen

Majkl Braun i Konstantin Batigin su objavili priču o postojanju "Planete 9", čije je postojanje tek trebalo dokazati, ali NASA poručuje kako je premalo dokaza da planeta zaista postoji, dok je Džim Grin iz Nase poručio kako je ta misteriozna planeta "tek zvezda u nastajanju".

"To naprosto još uvek nije nova planeta. Prerano je da bi sa sigurnošću rekli da se radi o planeti. Ono što vidimo tek su prerane pretpostavke, poručio je Grin.

Pročitajte: Jesu li se sve planete Sunčevog sistema ikada našle u istoj ravni?

Naučnici su do teorije došli nakon što su uočili pet objekata u istom pojasu koji imaju istu tačku najbližu Suncu i isti ugao orbite u odnosu na ivicu Sunčevog sistema. Prema Braunovim rečima, to ne može biti slučajnost i to samo može da znači da je u pitanju velika gravitaciona sila koja ih je poređala na taj način. Ta bi sila morala da dolazi od planete 10 puta veće mase od Zemljine koja je na udaljenosti 20 puta većoj od Neptunove.

Braun i Batigin tvrde da samo telo takve mase i udaljenosti može da objasni ponašanje Sedne i ostalih objekata u pojasu.

Pogledajte: I Mars bi mogao da dobije planetarne prstenove?

Pronalazak nove planete bila bi potvrda da se i u našem Sunčevom sistemu možda kriju još mnoga nepoznata iznenađenja, ali za sada još uvek službeno nemamo novu planetu.

Izvor: Index

U prodaji je junsko izdanje časopisa National Geographic Srbija.