Među stručnjacima koji rade na novoj letelici za misiju Evropske svemirske agencije je i tim naučnika iz Srbije.

Naučnici novosadskog instituta prave letelicu koja će nam otkriti tajne Jupitera Foto: NASA/Damian Peach

Evropska svemirska agencija uveliko priprema misiju istraživanja Jupitera, ali zbog ekstremnih temperatura i radijacije, izazov je napraviti letelicu koja će godinama raditi bez ostećenja.

Deo tog posla poveren je, kako smo već pisali pre godinu dana, i naučnicima instituta "Biosens" iz Srbije. Oni su osmislili novu vrstu metala koji će služiti kao motor za pokretanje delova buduće letelice.

Otkrijte: Kakvu je ulogu Jupiter imao u formiranju ranog Sunčevog sistema?

“Radi kao motor bez ikakvih pokretnih delova, može da se zgužva. Evo, ja sam ga zgužvao, baciću ga u vodu, a on se sam ispravi“, kaže istraživač Jovan Matović.

Svemirske tehnologije samo su deo inovacija ovog instituta. Najveći broj patenata usmeren je ka primeni informacionih tehnologija u poljoprivredi, a među njima je i uređaj koji je dovoljno samo uperiti u biljku i za par sekundi na ekranu se ispisuju sva njena svojstva.

Izvor: balkans.aljazeera.net