Novo ledeno doba odloženo za 50.000 godina?

Čovek je za nešto više od 100 godina sagorevanja fosilnih goriva i rasprostranjene industrije izazvao teške posledice, smatraju naučnici.

Novo ledeno doba odloženo za 50.000 godina? Foto: Profimedia

Naučnici ističu da bi zbog globalnog zagrevanja naredno ledeno doba moglo da bude odgođeno za 50.000 do 100.000 godina.

Nemački naučnici smatraju da se poslednjih osam ledenih doba mogu objasniti kroz odnos količine Sunčevog zračenja i koncetracije ugljen-dioksida u atmosferi.

Ovi nalazi ukazuju na sasvim suprotno od zaključka koji je, nakon istraživanja profesora Univerziteta u Nortumbriji, donet prošle godine.

Otkrijte: 10 načina da se i vi borite protiv globalnog zagrevanja

„Što se ljudske snage tiče, glavna lekcija je da smo sa jednim vekom sagorevanja fosilnih goriva uticali na klimu u sledećih 50.0000 do 100.000 godina“, istakao je za Si-En-En Andrej Ganopolski s Instituta za istraživanje klimatskih promena u Potsdamu.

U svom istraživanju koristili su modele potrebne da planeta uđe u sledeće ledeno doba i otkrili da je Zemlja u pravom položaju u odnosu na Sunce, ali da je nivo ugljen-dioksida previsok.

Pročitajte: Globalno zagrevanje bi moglo da osiromaši gotovo 80 odsto država

Prošla ledena doba oblikovala su planetu, a plodno tlo koje imamo dugujemo poslednjem ledenom dobu tokom kog su oblikovani današnji predeli.

Izvor: RTS