Pronađeni ostaci dinosaura koji su uginuli u vreme pada asteroida?

Prvi put u istoriji nauke su otkriveni fosili dinosaura koji su uginuli baš u vreme kada je na Zemlju pao asteroid koji je uništio 75 odsto života na njoj, veruju naučnici.

Pronađeni ostaci dinosaura koji su uginuli u vreme pada asteroida? Foto: Shutterstock

Kada je pre 66 miliona godina planetu Zemlju pogodio sudbonosni asteroid koji je zbrisao preko 75 odsto biljnog i životinjskog života, od dinosaura su preživele jedino vrste koje su kasnije evoluirale u današnje ptice, prenosi Newsweek.

Zašto su fosili dinosaura najčešće pronađeni u identičnom položaju?

Uprkos takvom masovnom izumiranju, nije otkriveno nalazište u kojem su koncentrisani fosili životinja koje su uginule baš prilikom tog događaja. Sve do danas. Naime, u kamenolonu u blizini Nju Džerzija, pronađeni su ostaci za koje naučnici pretpostavljaju da potiču upravo iz vremena neposredno nakon udara asteroida.

"Nismo još uvek sigurni. Proveravamo hipotezu ispitivanjem sedimenata i hemije ostataka", rekao je paleontolog doktor Kenet Lakovara i dodao da su fosili za sada datirani na vreme velikog izumiranja jer je pronađena velika koncentracija iridijuma, elementa zastupljenog u kometama i asteroidima.

Otkrijte: Da li nam "Svet iz doba jure" opisuje dinosaure onakvima kakvi su zaista bili?

Oblast u kojoj se nalazi kamenolom nekada je bila na dnu mora. Pre oko 66 miliona godina, kada je asteroid pogodio Zemlju, veći deo morskih stvorenja je izumro i nataložio se u ovom koritu.

Kamenolom je za dva miliona dolara otkupio Univerzitet "Roan", koji izvodi istraživanja. Naučnici ove ustanove planiraju da nastave s detaljnim ispitivanjima. Ukoliko se dokažu njihove pretpostavke, to će biti prvo nalazište fosila iz doba velikog izumiranja.

Pogledajte: Otkriven najveći dinosaur na svetu

Osim istraživanja, Univerzitet "Roan" planira da u kamenolomu otvori obrazovni centar i muzej sa ciljem privlačenja mladih ka svet paleontologije i nauke uopšte.

Pogledajte šta vas očekuje u decembarskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.