Kakav će trag na Zemlji ostaviti antropocen?

Nova geološka epoha je, nesumnjivo, nastupila. Vrste izumiru, a hiljade tona plastike i betona, nuklearne probe i sagorevanje fosilnih goriva pišu novu istoriju Zemlje.

Kakav će trag na Zemlji ostaviti antropocen? Foto: NASA

Međunarodni naučni panel saopštio je da gotovo nema sumnje da je planeta Zemlja zbog ljudske aktivnosti ušla u novu geološku epohu koja je shodno tome nazvana antropocen, piše Newsweek.

Komitet naučnika svoje tvrdnje argumentuje tezom da će posledice ljudskih aktivnosti ostati zabeležene u sedimentima i stenama milionima godina, kao i da je ekspanzija čovečanstva dovela do velikih promena u ekosistemu koje je potrebno klasifikovati.

Pročitajte: Najzagađeniji gradovi na svetu

Urbane sredine Evrope jasno su vidljive noću Foto: Profimedia

Među tim promenama nalaze se i hiljade tona plastike koja se baci svake godine, porast u upotrebi betona i građevine uopšte, velike količine fosfora i azota koje se ispuštaju u zemlju, kao i sve veća koncentracija ugljen-dioksida u atmosferi.

Brzina kojom trenutno na planeti izumiru biljne i životinjske vrste takođe će ostati zabeležena u obliku fosila. Mnogi naučnici zbog činjenice da vrste nestaju čak 100 puta brže nego što bi nestajale da nema ljudi smatraju da je priroda u periodu šestog velikog izumiranja.

Saznajte: Hoće li ljudi preživeti šesto masovno izumiranje?

Jedna od najvećih promena koje je planeta doživela, predstavljaju posledice nuklearnih aktivnosti, odnosno nuklearnih proba čiji će tragovi biti vidljivi hiljadama milenijuma.

Atol Bikini 1956. Foto: Profimedia

Osim u samom tlu, dokazi o nuklearnim aktivnostima čovečanstva i sagorevanju fosilnih goriva ostaće zabeleženi i u ledu.

Naučnici su uglavnom saglasni da je planeta ušla u novu geološku epohu, a ostalo je još samo da se odredi kada je tačno antropocen počeo, premda se većina slaže da se to dogodilo sredinom prošlog veka kada su proizvodnja plastike i betona, kao i "nuklearna trka" postajale sve brže.