Oko Zemlje kruže ogromne količine svemirskog otpada

Jeste li znali da se oko Plave planete kreće oko pola miliona predmeta veličine klikera i nekoliko miliona predmeta toliko sitnih da ih je teško pratiti?

Oko Zemlje kruže ogromne količine svemirskog otpada Foto: YouTube/Printscreen

Količina svemiskog otpada koje kruži oko zemlje neverovatno se uvećala u roku od 58 godina. NASA trenutno prati kretanje 20.000 delova raketa, nefunkiconalne satelite i delove otpada veće od teniske loptice koji kruže brzinom od 27.000 kilometara na čas.

Tu količinu otpadnog materijala teško je zamisliti, pa novi video koji je napravo Kraljevski institut Velike Britanije prikazuje kako to izgleda.

Saznajte: Šta otpad u svemiru može da uradi letelicama?

Naučnik Stjuart Grej, predavač na Univerzitetskom koledžu u Londonu, napravio je snimak u kom slikovito prikazuje koliko se količina svemirskog otpada uvećala od lansiranja Sputnjika, prvog satelita, 1957. godine.

Naučnici sa Zemlje prate kretanje većih predmeta kako bi sprečili da oni udare u Zemlju ili u neki od satelita koji i dalje funkcionišu.

Pogled u prošlost: Prvi snimci Zemlje iz svemira (VIDEO)

Svemirski otpad je jedan od najvećih problema svemirskih agencija, jer čak i najmanji delići mogu naneti veliku štetu važnim objektima koji kruže oko naše planete. Ponekad čak i Međunarodna svemirska stanica mora da se ukloni s puta svemirskom đubratu koje bi moglo da je ugrozi.

Samo kad su Kinezi testirali rakete 2007. godine proizvedeno je više od 2.000 delova ovog smeća.

Izvor: Blic

U prodaji je majsko izdanje časopisa National Geographic Srbija.