Turizam preti Ohridskom jezeru?

Najstarije jezero u Evropi i njegov ekosistem mogli bi biti ugroženi ukoliko se sprovedu u delo planovi za razvoj turizma, piše Independent.

Turizam preti Ohridskom jezeru? Foto: Profimedia

Ohrid, poznat i kao Galapagos Evrope, pod zaštitom je UNESCO i gaji 350 vrsta koje ne žive nigde drugde na planeti.

Stari grad Plužine: Zidovi na dnu Pivskog jezera

Njegov krhki ekosistem bio je zaštićen od ljudi velikom močvarom, ali vlasti sada planiraju da je isuše i naprave luksuzni hotelski kompleks sa marinom. Predlog koji je izneo gradonačelnik Ohrida Nikola Bakračeski, podrazumeva i nasipanje uvezenog peska na pojedine delove priobalja, kako bi se napravile plaže.

Dom istorije i prirode: Priča o najvećem jezeru na Balkanu

Dr Kristijan Albreht s Univerziteta Gisen u Nemačkoj kaže da je Ohrid “Sveti gral” za biologe iz celog sveta.

“Jezero možda nije staro kao druga čuvena jezera na svetu, poput Bajkala i Tanjganike, ali mu preti velika kriza. Ako uzmete u obzir njegovu veličinu, to je jezero sa najvećim biodiverzitetom na svetu. Zabrinut sam za opstanak njegovih endemskih vrsta. Mnogima je stanište već suženo na nekoliko kvadratnih metara jezera, a ovi planovi će ih potpuno uništiti”.

Pročitajte: Bohinjsko jezero, jedan od najlepših darova prirode Slovenije

Dr Albreht je deo međunarodnog tima koji je već analizirao više od 600 metara sedimenata u dnu jezera, kako bi otkrio kakve promene je prolazilo kroz istoriju.

Otkrio je da su kombinacija “dugovečnosti i stabilnosti” uslova odgovorni za evoluciju tako velikog broja endemskih vrsta.

Izvor: b92