Kako je moguće da se pingvini ne zalede?

Uprkos tome što antarktički pingvini žive na mestima na kojim se temperatura spušta i do minus četrdeset stepeni i provode mnogo vremena u vodi, oni odlično podnose ove uslove.

Kako je moguće da se pingvini ne zalede? Foto: Profimedia

Iako u tim uslovima stalno uskaču u vodu i izlaze iz nje, a vetrovi duvaju brzinom od 40 metara u sekundi, na njihovom perju se ne stvara sloj leda.

Zašto pingvini ne lete?

Tim naučnika s Univerziteta UCLA, koji je predvodio Pirouz Kavepur, proučio je njihovo perje i utvrdio da je tajna u kombinaciji ulja kojeg luče i nanostruktura.

Zbog velike hidrofobnosti njihovog perja, voda se na površini zadržava u obliku kuglica koje ne oslobađaju toplotu i jednostavno se otkotrljaju prije nego što se zalede.

Jeste li znali da su pravi pingvini izumrli u XIX veku?

Naučnici su otkrili da perje ima minijaturne pore koje zadržavaju vazduh i čine površinu hidrofobnom (hidrofobnost je fizička osobina molekula da se odbijaju od vodene mase).

Osim toga, pingvini perje podmazuju uljem koje proizvodi žlezda uz rep.

Naučnici su uočili i da pingvini iz 'toplijih krajeva' poput onih u Čileu i Argentini nemaju tako sitne pore i proizvode drugu vrstu ulja koje nije hidrofobno.

Pročitajte: Šta to pingvini kriju ispod perja?

Ova saznanja bi mogla da pomognu u vazduhoplovstvu, gde kompanije troše milione na postupke odmrzavanja letelica.

"Ironično je da bi ptica koja ne leti jednog dana mogla da pomogne avionima da lete bezbednije", kazao je Kavepur.

Izvor: vijesti.me