Vesti

Fizičari testiraju da li je univerzum kompjuterska simulacija

Foto: Shutterstock

Alati

Veličina slova: Decrease font Enlarge font
emailPošalji prijatelju

Naučnici veruju da je sada moguće proveriti teoriju da čitav univerzum postoji samo kao kompjuterska simulacija, baš kao u filmu „Matriks“…

Profesor filozofije sa Oksforda, Nik Bostrom, 2003. godine je objavio rad „Argument o simulaciji“, u kome zastupa tezu da „gotovo sigurno živimo u kompjuterskoj simulaciji.“ Sada, tim naučnika sa Kornel univerziteta tvrdi da su pronašli pouzdani metod za testiranje hipoteze da smo svi mi samo serija brojeva u kompjuterskoj igri neke drevne civilizacije.

Naučnici sa Univerziteta u Vašingtonu slažu se da je predložena metoda ispravna, i kažu da je takvo testiranje izvodljivo. Sličan predlog stigao je i od strane nemačkih fizičara u novembru ove godine.

Dakle, kako tačno naučnici planiraju da provere da li mi objektivno postojimo ili ne? Jednostavnim rečima, oni će napraviti sopstveni simulirani model, koristeći tehniku rešetke kvantne hromodinamike. Ovakva tehnika trenutno može da proizvede modele tek nešto malo veće od atomskog jezgra, ali profesor Martin Sejvidž sa Univerziteta u Vašingtonu, kaže da bi isti princip za kreiranje simulacije mogao da se primeni i na veće razmere.

„To će biti prvi izvodljivi eksperiment ove ideje“, kaže Sejvidž. „Ako biste napravili dovoljno veliku simulaciju, nešto poput našeg univerzuma bi moglo zaista da se pojavi.“

Metoda testiranja je izuzetno kompleksna, ali ono što bi trebalo da pokaže je da li se energetski potpis u simulaciji poklapa sa onim u univerzumu. Ako je tako postoji velika šansa da mi zaista živimo u simulaciji.

Jedna od Sejvidžovih studenata, otišla je još dalje od ove hipoteze, postavivši pitanje: ako razotkrijemo prirodu svoje egzistencije, da li ćemo onda moći da komuniciramo sa civilizacijom koja nas je stvorila? Zohre Davoudi kaže da ko god da je napravio simulaciju univerzuma, možda je stvorio i duge slične simulacije, sa kojima bismo možda mogli da se povežemo.

„Pitanje glasi: Da li je moguće komunicirati sa drugim univerzumima ako su zasnovani na istoj platformu?“, rekla je ona.

Izvor: Yahoo News

Pogledajte šta vas očekuje u aprilskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.