Na razvoj jezika utiče i jedan neočekivan faktor

Istraživači su analizirali više 600 jezika u korelaciji s neočekivanim uticajem – prirodom.

Na razvoj jezika utiče i jedan neočekivan faktor Foto: Shutterstock

Ljudski govor i jezici verovatno su se, kao i sve drugo u prirodi, razvili pod uticajem životne sredine, odnosno u zavisnosti od varijacija u predelu, klimi, zemljištu, flori i fauni određene teritorije na kojoj su nastali, navodi nova studija Američkog društva za akustiku.

Istraživači su analizirali više od 600 jezika – njihovu strukturu, odnosno upotrebu samoglasnika, suglasnika i slogova u korelaciji sa faktorima kao što su klima i topografija. Rezultati do kojih su došli sugerišu da su u oblastima prekrivenim šumom nastajali jezici s manje suglasnika i više jednostavnih slogova. Isto karakteriše i jezike vetrovitih planinskih područja, gde se suglasnici lako gube u buci.

Pročitajte: Ovi evropski jezici će uskoro nestati

Foto: Shutterstock

Studija pokazuje da „hipoteza akustičke adaptacije“ koja važi za ptice igra ulogu i u ljudskom društvu. Naime, iste vrste ptica koje žive u gradu razvile su usled buke nove načine oglašavanja i komuniciraju drugačijim dijalektom od svojih rođaka u divljini.

Saznajte šta je to što jezik čini ugroženim

Glavno pitanje jeste hoće li ljudi koji žive unutar velikih gradova vremenom takođe razviti nove oblike jezičkog izraza koji su prikladniji za komunikaciju u urbanoj sredini.

„Kako vreme ide, očekujem da će i to evoluirati. Verovatno ne živimo dovoljno dugo u bučnoj urbanoj sredini“, smatra glavni autor studije lingvista Ijan Medison.

Izvor: Newsweek