Astrofizičari konačno pronašli dokaze o alternativnom paralelnom univerzumu?

Iako je reč o teoriji za koju tek treba pronaći jače dokaze, naučnici veruju da je naš univerzum samo regija unutar beskrajnog superrergiona - koji se neprestano širi!

Astrofizičari konačno pronašli dokaze o alternativnom paralelnom univerzumu? Foto: NASA/Swift Science Team/Stefan Immler

Dok su pokušavali da utvrde okolnosti u kosmosu ispitujući svetlost koja je ostala pre Velikog praska u ranom svemiru, naučnici su pronašli misteriozan sjaj koji može uputiti na ovakve zaključke, kako prenosi  časopis New science

Ova misteriozna svetlost nastala je pod uticajem vodonika nakon Velikog praska, međutim, postoje tvrdnje da se iza toga nalazi još nešto.

Saznajte i: Kako je nestala peta džinovska planeta Sunčevog sistema?

Ranga-Ram Čari, istraživač Evropske svemirske agencije, ističe da ovaj sjaj može biti povezan sa susednim univerzumom, čija svetlost zapravo „curi “ u naš.

„Naš univerzum može biti samo regija unutar jednog beskrajnog superregiona koji se neprekidno širi“, ističe ovaj astrofizičar.

Po savremenim teorijama o kosmosu, naš univerzum mogao bi biti samo jedan mehur među drugima. Takvo ustrojenje može biti posledica kosmičke inflacije, te je opšte prihvaćena ideja o tome da se rani univerzum širi eksponencijalno čak i u najmanjem deliću sekunde nakon Velikog praska.

Otkirjte i: Zašto još uvek nismo našli vanzemaljce?

Kada započne, proces kosmičke inflacije se nikada ne zaustavlja, tako da je nastajanje novih univerzuma skoro neizbežno.

Mnogi regioni izvan našeg dometa mogu postojati s takvim fizičkim ustrojenjem koji se mnogo razlikuje od onih koje koristimo u sopstvenom univerzumu.

Pogledajte i: Složeniji oblik život možda postoji u samo 10 odsto galaksija

Ova istraživanja su naišla na veliku pažnju drugih atronoma, ali je ovakvu tezu teško dokazati, budući da Plankov teleskop, najbolji koji imamo do sada, ne može dosegnuti toliko daleko za potrebe ovih studija.

Čari primećuje da je ovakvu tezu potrebno potvrditi veoma čvrstim dokazima koje do sada naučnici nisu uspeli da pronađu.

Pogledajte šta vas očekuje u novembarskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.