Čovek je već 15 godina neprestano u svemiru

Zahvaljujući projektu Međunarodne svemirske stanice, ljudi već 15 godina borave u svemiru, odnosno u Zemljinoj orbiti.

Čovek je već 15 godina neprestano u svemiru Foto: NASA

Za to vreme, Samanta Kristoforeti, Kris Hadfild, Mihail Kornjenko, Skot Keli, Genadij Padalka i ostali članovi posade sprovodili su brojne eksperimente i otkrivali uticaj života u svemiru na ljudsko telo.

Pored toga, oni su pomogli i Zemljanima da otkriju kako izgleda svakodnevni život u prostoru s nultom gravitacijom – kako izgleda pevati, plakati, prosuti vodu, skuvati kafu…

NASA je, u okviru proslave ove važne godišnjice, čitavu jednu stranu svog sajta posvetila ovoj proslavi. Tu možemo pronaći interesantne alate poput onih koji će nam, recimo, pomoći da spazimo MSS na nebu, kao i interesantne činjenice o minulih 15 godina. Tako se navode promene kroz koje su nauka i čovečanstvo prošli otkad je prva posada MSS-a otišla u svemir.

Na primer, pre 15 godina, mobilni telefoni su tek postajali popularni i nisu imali neke posebne opcije, a astronauti danas ćaskaju sa svojim porodicama video chat servisima. Američki reper Eminem je tada na disku izdao album The Real Slim Shady, a Skot Keli danas u svemiru sluša pesme s ovog albuma na servisu Spotify. Kad smo već kod Kelija, on se tada tek vratio iz svemira, gde je išao da popravi teleskop Habl, a danas je na MSS-u u jednogodišnjoj misiji.

Pročitajte: