Trka do Marsa: Ko će prvi sleteti na Crvenu planetu?

Kladioničari u Las Vegasu već iznose pretpostavke o tome koja bi agencija ili kompanija mogla prva da pošalje čoveka na Mars.

Trka do Marsa: Ko će prvi sleteti na Crvenu planetu? Foto: NASA/JPL-Caltech/Univ. of Arizona

NASA planira da za dvadesetak godina pošalje na Mars ljudsku posadu, a nedavna otkrića dodatno su podstakla interes za Crvenim planetom.

Međutim, kladioničar iz Las Vegasa misli da je glavni favorit ipak Spejs Iks (SpaceX) Elona Muska. Naime, Rafaela Esparzu iz kuće "Doksports"angažovao je "Popjular Mekaniks" kako bi utvrdili ko prvi mogao da sleti na Mars.

Pročitajte: Čovek na Marsu 2023. godine?

Njegova računica daje 1:5 izglede da će to biti SpaceX, a dodaje kako oni imaju želju i novac.

NASA, s druge strane, prema računici kladioničara ima slabije izglede, tek 1:80, a kao glavni razlog za niske izglede navode se budžetski rezovi i politika.

Sumnju na njegovu računicu baca kvota 1:15 koji je stavio na Mars One, oko kojeg ima sve više upitnika. U pitanju je projekat koji želi da izgradi prvu koloniju na Marsu kao deo velikog rijaliti projekta.

Proverite: Da li je ovo najbolje mesto za potragu za životom na Marsu?

Kineskom svemirskom programu daje izglede 1:100, jer "kasne", a još manje izglede daje Evropskoj svemirskoj agenciji: na jedan uloženi on bi dao 300 evra, jer jednostavno ne vidi kako bi ESA bila prva. Daleko bolje izglede dao bi Rusima, i to 1:80.

Izvor: Newsweek.rs/24sata.hr