Pogledajte kako izgleda nedavno otkrivena „svetlucava kornjača“ (VIDEO)

U blizini Solomonovih ostrva nedavno je primećena morska kornjača za koju se veruje da je jedini reptil na svetu koji ispoljava biofluorescentne sposobnosti.

Pogledajte kako izgleda nedavno otkrivena „svetlucava kornjača“ (VIDEO) Foto: YouTube/Printscreen

Ovu vrstu otkrio je biolog Univerziteta u Njujorku Dejvid Gruper, koji ističe da oklop ove kornjače reflektuje plavu svetlost i reemituje je kao neku drugu boju – najčešće crvenu, narandžastu i zelenu.

Gruber je posetio ovu grupu ostrva u julu ove godine kako bi snimio biofluorescenciju manjih ajkula i koralnih grebena, a tokom jednog ronjenja je, sa svojim timom, spazio nešto što ranije nije video – svetlucavu kornjaču.

Nakon razgovora s lokalnim stanovništvom, Gruber i njegov tim su zaključili da ona u ovom delu sveta nije neobična pojava.

Kako piše National Geographic, biofluorescencija se razlikuje od bioluminiscencije, koja podrazumeva da životinja ili biljka stvara sopstvenu svetlost zahvaljujući različitim hemijskim reakcijama ili emituju svetlost zahvaljujući bakterijama kojima je domaćin. Ipak, ova neobična sposobnost nekih živih bića tek treba detaljnije da se istraži.