Arheolozi na pragu otkrivanja velike tajne Severnog mora

Jedinstveni naučni projekat mogao bi da otkrije tragove ljudske aktivnosti na Britanskoj Atlantidi, području u južnom delu Severnog mora.

Arheolozi na pragu otkrivanja velike tajne Severnog mora Foto: Profimedia

Prema verovanjima, Britansku Atlantidu je progutalo more pre 7.500 godina. U jedinstvenoj operaciji, naučnici planiraju da potraže dokaze ljudske aktivnosti Britanske Atlantide u vreme kamenog doba.

Arheolozi se nadaju da će pronaći dokaze kremena, kao alata za proizvodnju, DNK biljaka i životinjskih vrsta koje su koristili davni stanovnici. Ovaj projekat košta nekoliko miliona funti, najveći je te vrste i vodiće do razvoja celog niza novih naučnih tehnika i mogućnosti.

Pogledajte: Potopljeni grad izronio u Rusiji (VIDEO)

Istraživanje ove velike zemlje moglo bi biti prvo koje bi otkrilo kulturu i životni stil desetina generacija praistorijskih Britanaca koji su onde živeli 6.000 godina, sve dok nisu nestali pod talasima sredinom šestog veka pre nove ere.

Prošlim istraživačkim radom na južnom delu Severnog mora pronađena su pojedina korita reka i dolina nestale teritorije.

Suvo područje imena Dogerlend koje se protezalo od Škotske progutala je voda u periodu od 18.000 do 5.000 godine prije nove ere.

Ronioci naftne kompanije 2012. pronašli su tragove 'izgubljenog sveta' s populacijom od desetak hiljada ljudi, koji su možda jednom bili samo srce Evrope.

Podvodni svet: 12 neobičnih tajni

Tim sačinjen od klimatologa, arheologa i geofizičara označio je tada zonu koristeći nove podatke kako bi ocrtali kompletno područje po kojem su jednom šetali mamuti. 'Izgubljenu zemlju' nazvali su Britanska Atlantida.

Naučnici veruju kako je za potapanje Britanske Atlantide kriv razoran cunami, a površina je bila znatno veća od mnogih zemalja današnje Evrope. Naučnici će s označenog područja uzimati uzorke i slati u laboratoriju, a za istraživanje će se služiti najmodernijom tehnologijom.

Otkrića bi mogla napraviti revoluciju u razumevanju širenja poljoprivrede. Dosadašnji dokazi upućuju na to da je znanje o poljoprivredi brzo podstaklo promene u ekonomskom i društvenom sektoru, međutim, pojedine analize Britanske Atlantide pokazuju da se poljoprivreda pojavila daleko pre navedenih promena, što upućuje na to da nije uticala na njih.

Izvor: B92