Fric Cviki, brilijantan astrofizičar čiji doprinos nauci je potcenjen

Tokom 1930-ih, vizionar i naučnik, Fric Cviki bio je jedno od najvećih imena u oblasti astronomije, ali ne i najomiljenijih. Saznajte njegovu priču.

Fric Cviki, brilijantan astrofizičar čiji doprinos nauci je potcenjen Foto: Profimedia

Fric Zviki je bio plodan naučnik i dao je značajan doprinos u mnogim poljima astronomije. Jedan od prvih pronalazača kosmičkih zraka, tamne materije, patuljaste galaksije, gravitacionog sočiva, neutronske zvezde i supernove. Takođe je imao i ekscentrične ideje o kolonizaciji na druge planete korišćenjem nuklearne bombe kako bi menjao njihovu veličinu i orbitu. Međutim, njegove kolege su, uglavnom, odbacile njegove teorije, bez obzira na to da li su bile smislene ili ne. Iako je ostao u prijateljskim odnosima sa administrativnim osobljem i studentima u svojoj školi, ipak je javno napadao svoje kolege astronome, što ga je koštalo mesta u istoriji nauke.

Nikola Tesla: život genija

Kao i mnogi drugi veliki naučnici, on je bio čovek ispred svog vremena. Međutim, većina njegovih teorija i pronalazaka je odbačena. Na primer, astronomi su se složili sa njegovim idejama o supernovi, ali su mislili da su teorije o neutronskim zvezdama i gravitacionim sočivima besmislene. Da bi celokupna priča bila još zanimljivija, sva Cvikijeva ranija istraživanja (uključujući i neutronske zvezde) su kasnije potvrđena od strane drugih naučnika.

Saznajte: Da li je čuveni Frenklinov eksperiment sproveden baš onako kako smo mislili?

Sve do 1967. godine astronomi nisu pronašli pulsare, poznate i kao rotirajuće neutronske zvezde. Godine 1979., nakon smrti ovog blistavog uma, naučnici pronalaze prva gravitaciona sočiva.