Kako bi izgledao svet bez ljudi?

Kada bi ljudska vrsta nestala s lica Zemlje, šta bi se dogodilo sa životinjama? Gde bi se one uputile, gde bi živele?

Kako bi izgledao svet bez ljudi? Foto: Profimedia

U svetu bez ljudi, veći deo Severne Evrope bi bio dom stvorenjima kao što su vukovi, losovi, medvedi i slonovi, smatraju istraživači s Univerziteta „Arhus“ u Danskoj.

Pogledajte: Predivne životinje

Prema novoj studiji, da nema ljudi koji oštećuju ekosistem, svet bi prilično ličio na Serengeti (oblast u Africi koja predstavlja jedinstveni ekosistem u kojem je nastanjeno 70 vrsta sisara i oko 500 vrsta ptica). Stručnjaci ističu da je Afrika kontinent s tako gusto nastanjenim sisarima pre zbog nekadašnjih aktivnosti ljudi nego što je razlog tome životna sredina i uslovi u njoj. Naime, Afrika je danas nastanjena velikim brojem vrsta sisara zbog toga što je to kontinent na kojem je čovek imao najmanje uticaja, a ne zbog posebnih klimatskih uslova.

Pročitajte: Kako izgleda Njujork bez ljudi?

„Severna Evropa je region u kojem su upravo ljudi redukovali raznovrsnost sisara“, ističe profesor Jens Kristijan s Univerziteta „Arhus“.

U mnogim mestima se smanjila raznovrsnost sisara u poređenju s onim kako bi po prirodi trebalo da bude.

Sadašnji visok nivo biodiverziteta u u planinskim područjima delimično je zbog činjenice da su planine dobro utičište za brojne vrste jer nisu lako pristupačne ljudima, pa čovek ne može tako lako da uništi staništa životinja. U Evropi je možda najbolji primer za to mrki medved, koji je istrebljen usled pristupačnosti nizijama, te je morao svoje stanište da potraži u planinskim predelima.

Saznajte: Kako bi izgledao život na Plutonu?

U prodaji je junsko izdanje časopisa National Geographic Srbija.