Zašto su krave uvek okrenute ka severu ili jugu?

Nemački naučnici su sproveli istraživanje kako bi otkrili zanimljivosti u ponašanju krava, a otkrili su nešto prilično neočekivano...

Zašto su krave uvek okrenute ka severu ili jugu? Foto: Profimedia

Otkad je čovek prvi put počeo da uzgaja goveda, pre više hiljada godina, mislili smo da ovi naši prijatelji pasu nasumice. Međutim, kada su 2008. godine nemački naučnici upotrebili Google Earth za proučavanje ponašanja krava, otkrili su nešto iznenađujuće: krave se gotovo uvek okreću ka Severnom ili Južnom polu dok pasu.

Odavno nam je svima poznato da pojedine vrste ptica i ribe koriste Zemljino magnetsko polje kao neku vrstu vodiča. Mogu li i veliki sisari učiniti isto?

Prema tvrdnjama naučnika s „Univerziteta Duisburg-Esen“ – moguće je.

Saznajte: Na koji način krave komuniciraju sa svojim telićima

Naime, dr Sabin Begal i njene kolege su istraživali kako glodari reaguju na magnetska polja. U početku istraživanja su sprovođena na pacovima, ali tim naučnika je odlučio da svoje istraživanje unapredi. Upotrebom Google Earth-a, tim je analizirao satelitske snimke stotina stada širom sveta. Rezultati su se čudno poklapali: krave na ispaši su uvek bile okrenute magnetskom severu ili jugu.

Pitanje zašto ih je evolucija obdarila mogućnošću da se okreću shodno linijama magnetskih polja ostaje misterija.

Šta mislite: Ko češće ubija ljude – krave ili ajkule?

Nakon pažljive analize, naučnici su izneli zanimljive teorije. Pre mnogo godina, krave i jeleni su  živeli u gustim šumama, na širokim ravnicama i drugim mestima, bez orijentira. U svetu u kojem nije lako odrediti smerove, sposobnost da se oseti linija magnetskog polja bi mogla predstavljati evolucionarnu prednost.

Ali kako je moguće da su u tome uspeli? Jedan od naučnika uključenih u istraživanje dao je zanimljiv odgovor: „Zaista nemam predstavu".