Čovek: predator nad predatorima

Znate li da je čovek biće koje najviše preti životinjskim vrstama?

Čovek: predator nad predatorima Foto: Profimedia

Tokom najvećeg dela istorije, čovek, kao biće na vrhu lanca ishrane, vidi prirodu kao resurs za eksploataciju.

Ljudi su samo jedna od mnogih vrsta mesoždernih predatora na našoj planeti, koji svojim superpredatorskim ponašanjem remete prirodna pravila i negativno utiču na brojne životinjske grupe.

Pročitajte: Greškom ubijeni pripadnici jedne ugrožene vrste

Studije su pokazale da čovek lovi ribu 14 puta više nego što to čine morski predatori kao što su ajkule i kitovi ubice i na taj način veoma destruktivno utičemo na prirodnu sredinu, pre svega zbog toga što im umanjujemo mogućnost za reprodukciju i dalji opstanak vrste, tvrde istraživači.

Kina: Životinje predviđaju zemljotrese?

Kada je reč kopnenim životinjama, ljudi love velike mesoždere kao što su medvedi, vukovi i lavovi oko devet puta više nego što pomenuti predatori ubijaju jedne druge u divljini, tvrde naučnici.

Profesor Univerziteta „Viktorija“ u Kanadi, koji je sproveo studiju na 2.125 vrsta kopnenih i morskih predatora širom sveta tvrdi: „Naša efikasna tehnologija ubijanja, globalni ekonomski sistemi i upravljanje resursima, razvojem kratkoročne korisnosti za čovečanstvo stimulišu rast čoveka superpredatora.“

Osveta armadila: Metak se odbio i povredio čoveka koji je hteo da ubije američkog sisara

Ubijanje pripadnika određenih životinjskih vrsta u njihovom reproduktivnom dobu poprima duboke implikacije, uključujući rasprostranjeno izumiranje i poremećaj mreža hrane i ekosistema, tvrde istraživači.

Studija koja je objavljena prošle godine govori o tome kako je čovek odgovoran za izumiranje čak 322 životinjske vrste tokom proteklih 500 godina, dok je najveći deo ovih vrsta iščezao tokom poslednje dve decenije.