Ove sedmice imaćemo priliku da uživamo u godišnjoj kiši meteora, pa vam otkrivamo šta sve o ovoj zanimljivoj pojavi treba da znate.

Meteorska kiša Perseida: Kako, gde i kada možete da posmatrate ovaj astronomski fenomen Foto: Profimedia

Perseida će početi dan pre pojavljivanja mladog meseca, što znači da će nebo biti tamnije nego obično. Kako piše Independent, posmatrači nebeskih prilika mogu očekivati i preko 50 "zvezda padalica" na sat.

Kad je počinje i koliko traje?

Meteroska kišea Perseida počinje oko 13. jula i traje do kraja avgusta. Međutim, aktivnost je najviša 12. i 13. avgusta.

Ovaj meteorski roj u srednjem veku je bio poznatiji kao Suze Svetog Lavrentija, koji je mučen 10. avgusta 258. godine, baš u vreme kada je nebo bilo okupano zvezdama.

Rana zora (ili kasna noć) savršeno je doba za posmatranje ovog fenomena.

Kako možete posmatrati kišu meteora?

Na svu sreću, nije vam potrebna nikakva oprema (kao što je teleskop ili dvogled) da biste videli "zvezde padalice". Mogu se videti i golim okom, a dovoljno je da se oči prilagode mraku, što traje dvadesetak minuta.

Uradite sami: Kako pronaći mikrometeorite kod kuće?

Izađite napolje, smestite se udobno i čekajte da nebeski spektakl počne. No možda ćete morati malo da sačekate. Može se desiti da kiša naiđe "u talasima", što znači da se neko vreme ništa ne dešava, a onda se iznenada nebo prošara svetlošću.