Kako izgleda život na Zemlji nakon 200 dana u svemiru

„Osećala sam se kao da me neki zli džin pritiska i gura prema zemlji, bilo je vrlo čudno“, objasnila je Samanta Kristoforeti.

Kako izgleda život na Zemlji nakon 200 dana u svemiru Foto: REUTERS/Bill Ingalls/NASA/Handout via Reuters

Na Međunarodnoj svemirskoj stanici Samanta Kristoforeti, žena koja je u svemiru provela najviše vremena, (ISS) živela je 200 dana, tokom kojih je uživala u po 15 zalazaka sunca tokom 24 sata.

Kako je Zemlja dočekala Kristoforetijevu?

S ljudima na Zemlji komunicirala je putem Tvitera, na kojem je objavljivala fotografije i Jutjuba na kojem je objavljivala video snimke. Posebno je popularan onaj u kojem je pokazala kako se „tuširati“ u svemiru.

Pogledajte i: Kako izgleda pripremanje obroka u svemiru? (VIDEO)

Tokom skoro sedam meseci koje je provela na ISS-u s još dvoje astronauta, učestvovala je u brojnim naučnim eksperimentima i održavanju stanice, što zahteva savršenu koordinaciju tehničkih i društvenih veština.

Saznajte i: 10 iznenađujućih stvari koje se vide iz svemira

Kao najzahtevniji deo misije istakla je preuzimanje kontrole nad stanicom tokom svemirske šetnje dvojice astronauta – odgovornost je bila velika jer je samo jedna njena greška mogla da ima fatalne posledice.

Novi horizonti: NASA objavila nova saznanja o Plutonu

Jedna od najtežih stvari prilikom povratka na Zemlju bilo je privikavanje na hodanje, a u razgovoru za „Biznis Insajder“ rekla je da joj je u potpunosti nestala koordinacija i balans, odnosno „svi oni mali mišići za koje čak ni ne znamo da postoje“, ali nam pomažu da uspravno sedimo i hodamo.

Izvor: ZIMO.DNEVNIK.HR

U prodaji je junsko izdanje časopisa National Geographic Srbija.