Istorijski trenutak: Konačno otkrivamo tajne Plutona!

Pored patuljaste planete danas će proleteti letelica „Novi horizonti“, zahvaljujući čemu će čovečanstvo prvi put zaviriti u misterije Plutona.

Istorijski trenutak: Konačno otkrivamo tajne Plutona! Foto: Profimedia

National Geographic Srbija je julski broj posvetio misiji "Novi horizonti".

Letelica „Novi horizonti“ trenutno se kreće brzinom od oko 50.000 kilometara na čas i približava se Plutonu, odnosno prostoru od oko 12.500 kilometara oko njega.

Prvi snimci Plutona! Misteriozna bela polja patuljaste planete

Kada se dovoljno približi patuljastoj planeti, ova letelica će aktivirati sedam svojih instrumenata, te ćemo imati priliku da bolje nego što smo ikada sanjali vidimo neke od detalja na površini Plutona i njegovih satelita. Ona sadrži sledeće instrumente: REX, koji meri sastav i temperaturu atmosfere radio-talasima, LORRI, teleskopsku kameru koja će mapirati površinu patuljaste planete i daje geološke podatke visoke rezolucije, SWAP, elektrostatički spektrometar koji analizira solarne vetrove, PEPSSI, spektrometar energetskih čestica koji meri sastav i gustinu plazme, SDC, koji meri količinu svemirske prašine, Alice, ultraljubičasti spektrometar koji analizita strukturu atmosfere, Ralph, koji će napraviti termalnu mapu.

Pogledajte: Da li je Pluton zaista manji od površine Rusije?

„Novi horizonti“  proleteće pored Plutona oko 14 sati, a prve signale i podatke Nasini naučnici očekuju tek večeras, dok će prve informacije o tome koliko je uspešno misija izvedena biti objavljene najverovatnije sutra ili prekosutra.

Ako ona bude uspešna, imaćemo priliku da vidimo nove fotografije Plutona i otkrijemo pojedinosti o njemu.

Kako piše The Verge, bilo koji kontakt ove svemirske sonde s nekim predmetom svemiru predstavlja rizik i može da ugrozi misiju, pre svega zbog brzine kojom se letelica kreće.

Znate li kako je Pluton dobio ime?

NASA TV je pripremila zanimljive priloge i intervjue sa stručnjacima koji će se emitovati dok iščekujemo da otkrijemo tajne Plutona...