Ponovo se aktivirala crna rupa?

Nakon što 26 godina mirovanja, crna rupa koja se nalazi osam hiljada svetlosnih godina od Zemlje ponovo je aktivna, saopštila je Evropska svemirska agencija.

Ponovo se aktivirala crna rupa? Foto: Shutterstock

Naučnici su posmatrali crnu rupu u binarnom sistemu V404 Cigni, koji je udaljen od Zemlje čak 8.000 svetlosnih godina. Rupa je počela da proždire susedne zvezde i stvorila je visokoenergetski međuzvezdani lajt šou.

Crne rupe: Istine i zablude o kosmičkom fenomenu

Iks i gama zraci podigli su crnu rupu koja je uživala u proždiranju materijala i svetlosti susedne zvezde. Kako se približavala crnoj rupi, emisija iz zvezde se zagrejala i skupila u disk koji je jarko svetleo.

Japanske i američke svemirske agencije primetile su obnovljenu aktivnost crne rupe prošle nedelje. Astronomi širom sveta uzbuđeni su zbog toga jer imaju priliku da posvedoče ovom svemirskom događaju.

Pogledajte: Otkrivena crna rupa 12 milijardi puta veća od Sunca!

“Ponašanje ovog izvora je trenutno izvanredno, pogotovo zbog ponavljajućih bljeskova kraćih od jednog sata, a to je nešto što se retko vidi u ostalim sistemima sa crnom rupom", rekao je Erik Kulkers, naučnik Evropske svemirske agencije.

“U tim trenucima ona postaje najsjaniji objekt u tom sistemu koji je do pedeset puta svetliji od najsjajnijih izvora na visoko energetskom nebu”, dodao je Kulkers.

Izvor: Telegram.hr