Tajna evolucije: Odakle je kamila?

Kad pomislimo na kamile, prve asocijacije su azijske i afričke pustinje, ali porodica kamila uopšte ne potiče s ovih kontinenata, smatraju naučnici. Zavirite 45 miliona godina u prošlost...

Tajna evolucije: Odakle je kamila? Foto: Profimedia

Prema poslednjim naučnim otkrićima, najveći deo evolucije kamila odigrao se u Severnoj Americi. Vrsta camelops hesternus nije prvi član porodice kamila, ali je svakako bila najrasprostranjenija na severnoameričkom kontinentu tokom ledenog doba. Pre 100 hiljada godina, pred kraj ovog perioda, ova vrsta je migrirala i zatim potpuno nestala sa lica zemlje. Pored ove vrste postoji još jedan predak današnjih kamila, a živeo je u Jukonu - reč je o paracamelusu, čiji su fosilni ostaci stari oko milion godina otkriveni u severnom Jukonu.

Pogledajte i: Prva klonirana kamila na svetu trudna

Fosilni ostaci kamila ukazuju na to da su kamile evoluirale na teritoriji današnje Kanade, a ne u pustinjama koje su danas njihova prirodna staništa. Dakle, njihova adaptacija na toplu i suvu klimu, ali i peščano tlo započela je na Arktiku.

Saznajte i: Otkriven najstariji poznati ljudski fosil!

Na primer, kopita, koja im olakšavaju hod po peščanim dinama, prvenstveno su im olakšavala hod po snegu. Grbe koje predstavljaju njihove rezerve hrane tokom suša, zapravo su olakšavale njihov život tokom oštrih zima, smatraju naučnici.

Pogledajte i: Genetsko istraživanje pronašlo dokaze o nedavnoj evoluciji u Evropi

Najstarija vrsta kamile protylopus bila je, veruje se, veličine današnjeg zeca, dok je camelops hesternus bila nešto viša od današnje dvogrbe kamile, ali nije imala grbe. Takođe, naučnici se slažu da je ova vrsta sličnija lamama nego današnjim kamilama.