Ratne taktike: Nacisti želeli da ratuju iz svemira?

Novinski članak objavljen davne 1945. godine otkriva da su nacisti imali nameru da se sa svojim neprijateljima obračunaju iz neverovatnog borbenog položaja - iz kosmosa. O čemu je reč?

Ratne taktike: Nacisti želeli da ratuju iz svemira? Herman Obert sa jednim od svojih izuma, Foto: Profimedia

Nacisti su svojevremeno planirali da naprave svemirsko oružje koje bi funkcionisalo uz pomoć Sunčeve energije. Gigantsko ogledalo bi odbijalo zrake u pravcu mete, slično kao što deca koriste lupu da bi zapalila vatru.

Pogledajte i: Nacisti proučavali komarce radi biološkog oružja

Davno zaboravljeni novinski članak iz 1945. godine otkriva da su nacisti bili ozbiljni u nameri da naprave svemirsko oružje. Sama ideja ovog projekta potekla je od naučnika Hermana Oberta 1923. godine. Troškovi su bili procenjeni na tri miliona maraka, dok bi sam projekat izgradnje trajao oko 15 godina. Ipak, originalna ideja ovog projekta bila je mogućnost da se sunčeva svetlost usmeri na one delove zemlje gde je neophodna. weađutim, idejni tvorac projekta kasnije je nazvao gigantsko ogledalo ultimativnim oružjem.

Saznajte i: Zašto se nacistima nije dopadalo da ih tako nazivaju?

Godine 1945. počelo je da se priča o tome kako nacisti grade opasno oružje u svemiru, a ova tema je privukla više pažnje decenijama kasnije - tek kada je osvanula na internetu.

Pogledajte i: Otkrivena jedna od najbolje čuvanih nacističkih tajni (VIDEO)

Nemci nisu jedini koji su u Sunčevoj snazi videli ogroman potencijal. Ipak, za razliku od njih, Rusi su 1999. planirali da Sunčevu energiju iskoriste za grejanje tokom okrutnih zima.