Kosmička krađa: Da li je Sunce ukralo planetu Sednu?

Neki od objekata u spoljnom Sunčevom sistemu su možda "ukradeni" od drugih zvezda, tvrde naučnici...

Kosmička krađa: Da li je Sunce ukralo planetu Sednu? Foto: Profimedia

Naučnici veruju da se "pljačka" odgirala pre oko milijardu godina, kada je Sunce izgubilo nekoliko malih planeta. Ova teza bi mogla biti odgovor na pitanje zašto planeta Sedna ima tako haotičnu orbitu.

Pogledajte i: Zemljin drugi "Mesec" i njegova orbita otkrivaju tajne Sunčevog sistema (VIDEO)

Patuljasta planeta Sedna pređe pun krug na svakih 11.400 godina, a rešenje ove misterije možda leži u teoriji o pljački koju je predložila dokorka Lusi Jikova iz Observatorije "Lajden" u Holandiji.

Doktorka Jikova i njen tim napravili su oko 10.000 simulacija koje prikazuju od kojih zvezda je naše Sunce moglo da ukrade Sednu. Među svim tim modelima našao se jedan koji se savršeno uklapa u ovu teoriju i njega su obeležili sa Q.

Saznajte i: Kakvu je ulogu Jupiter imao u formiranju ranog Sunčevog sistema?

Po ovoj teoriji, u periodu kada se pojavila ta prolazna zvezda, naše Sunce je od nje "ukralo" nekoliko planeta. Zvezda koja je prolazila pretvorila se u belog patuljka koji je do šest puta veći od Sunca. Kako bi se ova teroija o krađi planeta potkrepila, najbolje bi bilo da se prouči tlo na planeti Sedni kako bi se uporedilo s tlom ostalih planeta u našem solarnom sistemu. Ipak, ona je toliko udaljena da stručnjaci još uvek ne uspevaju ni da utvrde kakvog je tačno oblika.