Tajne neba: 25 stvari koje sigurno niste znali o zvezdama

Jeste li znali da zvezde ne trepere, da su neke tople, a neke hladne? Otkrijte najzanimljivije činjenice o veličanstvenim lampionima koje nebo iznad Zemlje čine neverovatnim.

Tajne neba: 25 stvari koje sigurno niste znali o zvezdama Foto: Profimedia

Kosmos se neprestano širi i menja i astrofizičari svakoga dana uoče nešto čega ranije nije bilo. U svom traganju, oni su otkrili dosta zanimljivosti o zvezdama koje sigurno niste znali.

Pogledajte i: Kako bi nebo izgledalo da su nam neki delovi svemira bliži? (VIDEO)

1.  Kada noću posmatramo zvezde, izgledaju nam kao usamljene, daleke svetlucave tačke. Ipak, ovo je samo varka.

Većina zvezda koje vidimo golim okom zapravo su po dva zvezdana (binarana) sistema, ali zbog udaljenosti mi vidimo samo jednu svetlu tačku.

2.  Zvezde prolaze kroz različite životne faze, baš kao i druga organska bića.

Kada zvezda umire, ona se pretvara u "belog patuljka". Takođe, kada iskoristi sve što joj je neophodno za proces nuklearne fuzije, zvezda stvara veliki grumen koji emituje svetlost sve dok se ne ugasi zauvek.

3. Pre nego što se pretvore u "belog patuljka", masivne zvezde prolaze kroz fazu lančanih reakcija.

Tokom ove faze, zvezda sagoreva sve preostale materije, nakon čega zbog brzine odvijanja reakcije sledi eksplozija. Ova reakcija naziva se supernova.

4. U zavisnosti od veličine, nakon nove zvezde se pretvaraju u masivne, gravitacione crne rupe koje upijaju svetlost.

5.  Crne rupe ne usisavaju sve objekte koji se nađu u njihovoj blizini, već naprotiv...

U vezi s njihovom neverovatnom veličinom, prema Ajnštajnovoj teoriji relativiteta, ona zapravo savijaju prostor tako da se, uz gravitaciju, sve što se nalazi u njihovoj blizini preusmerava u njihovom pravcu.

Saznajte i: Zašto zvezde imaju zvezdasti oblik? (VIDEO)

6. Ako je zvezda dovoljno masivna, ona se neće prosto ugasiti, već će proći kroz porces degeneracije, a ove retke zvezde nazivaju se neutronskim.

7. Neutronske zvezde se lako prepoznaju.

Nasuprot  "belim patuljcima", koje je jako teško raspoznati, neutronske zvezde se prepoznaju po tome što se oko njih prelama svetlost.

8. Postoje zvezde koje su i do 100 puta veće od Sunca.

Ovakve zvezde imaju i milion puta veću energiju od našeg Sunca.

9. Eta Karina (Eta Carinae) najveća je poznata zvezda u našoj galaksiji.

10.  Postoji još jedna gigantska zvezda koja sija jače i od Eta Karine.

Naučnici u šoku: Mrtva zvezda deset miliona puta sjajnija od Sunca