Jesu li nam šimpanze sličnije nego što smo mislili?

Pre nekoliko dana smo saznali da ove životinje imaju sve oruđe neophodno za kuvanje, a sada su istraživači primetili još nešto neobično u ponašanju šimpanzi...

Jesu li nam šimpanze sličnije nego što smo mislili? Foto: AP Photo/Nick Ut

Naime, naučnici su otkrili da ova vrsta majmuna zapravo konzumira alkohol.

Na osnovu novih saznanja, nastala je takozvana "Hipoteza pijanog majmuna", odnosno naučnici veruju da su naši preci pre oko 10 miliona godina jeli fermentisano voće. Zagovornici ove hipoteze smatraju da je to omogućilo konzumiranje raznovrsne ishrane i na taj način približilo pračoveka konzumiranju alkohola.

Pročitajte: Šimpanze imaju mentalno oruđe neophodno za kuvanje?

Postoje i razne anegdote vezane za majmune i konzumaciju alkohola, a jedna od njih vezana je za ostrvo Sent Kits, gde oni, navodno, piju koktele turista. Međutim, za većinu ovih priča se ne može sa sigurnošću reći da su istinite.

Naučnici su sada, po prvi put potvrdili svoje pretpostavke.

Indija: Majmun spasao svog drugara kojeg je udarila struja (VIDEO)

Istraživanje je sprevedeno u Gvineji, a trajalo je od 1995. do 2012. godine. Meštani sela Bosou bi ostavljali listove palmi u kontejnerima tokom celog dana, a kasnije bi koristili biljne sokove. Slatki palmini sokovi se brzo fermentišu i tako nastaje palmino vino. Jednom prilikom primećeno je da su šimpanze, odmah nakon isisavanja vina iz listova, morale da odmaraju, a jedna šimpanza skakala je s drveta na drvo i izgledala veoma uzrujano.

Pročitajte: Delom majmun, delom čovek

Kako bi utvrdili da li šimpanze zaista privlači alkohol, naučnici će u daljima istraživanjima dati ovim životinjama pristup i alkoholnom i bezalkoholnom palminom soku.