Šta predstavljaju misteriozne plave površine na Marsu?

Fotografije koje je nedavno objavila Evropska svemirska agencija otkrivaju zanimljiva polja na površini Crvene planete, kao i činjenicu da se Zemlja i Mars možda sličniji nego što smo mislili...

Šta predstavljaju misteriozne plave površine na Marsu? Foto: ESA/DLR/FU Berlin

Ono što je specifično na fotografijama kratera koje je nedavno objavila Evropska svemirska agenicija jesu segmenti u plavoj boji, međutim nije - iako biste najpre to pomislili - reč o vodenoj površini. Naime, u pitanju su naslage koje su se taložile godinama, a čine ih tamne, vulkanske materije.

Vetar je sastavni deo svakodnevnice našeg života na Zemlji i u svom okruženju neretko nailazimo na njegove "umetničke" tvorevine koje se ispoljavaju u vidu stena raznovrsnih sastava i oblika, ali i peščanih dina.

Saznajte i: Možemo li da proizvedemo kiseonik na Marsu?

Na Marsu, odnosno Crvenoj planeti takođe duvaju jaki vetrovi koji velikom brzinom raznose prašinu i pesak. Jačina ovih vetrova može da dostigne i do 100 km/h, a kao posledica se javljaju gigantske peščane oluje koje mogu da besne na površini Marsa danima, pa čak i nedeljama.

Pogledajte i: NASA pronašla dokaz o ogromnom drevnom okeanu na Marsu (VIDEO)

Vetrovi na Marsu, isto kao i na Zemlji, oblikuju reljef zaglađivanjem ili raznošenjem peska i prašine. Ovo poigravanje vetrova i menjanje reljefa na Marsu traje milionima godina i može se videti na fotografijama koje je zabeležio Esin orbiter "Mars Ekspres." Na fotografiji se vide delovi regije Arabia terra, prekrivene kraterima različitih veličina, dok ih možemo razlikovati i po vremenu nastanka. Krateri na Marsu najčešće su nastali erozijom. Neki su vremenom poprimili konkretan oblik i specifične karakteristike, dok su drugi još uvek bezoblični i nedefinisani tako da se čini da se stapaju sa okruženjem.

Saznajte i: Neobičan oblik na Marsu

Izgleda da planeta za koju od davnina znamo, jer je, kao se navodi na sajtu Evropske svemirske agencije, vidljiva sa Zemljine površine, ima sličnosti s našom planetom. A da li osim vetrova postoje još neke - vreme će pokazati.