Zašto se neki ljudi napijaju brže od drugih?

Naučnici su istraživali od čega zavisi koliko će brzo kod ljubitelja alkoholnih pića doći do intoksikacije alkoholom.

Zašto se neki ljudi napijaju brže od drugih? Foto: Shutterstock

Naučnici iz američkog istraživačkog instituta Skrips zaključili su da osobe koje se brže napiju najverovatnije imaju nedostatak određenog proteina u mozgu. Oni su ovo utvrdili testirajući uticaj G-proteina ili GIRK-a na mozgove laboratorijskih miševa. G-proteini kontrolišu nadraženost neurona tako da smanjuju mogućnost njihovog aktiviranja. Zbog činjenice da alkohol aktivira G-proteine i njihovu funkciju, naučnici su testirali efekat odstranjivanja ovog proteina iz mozga.

Pogledajte i: Kakvog je ukusa 170 godina staro pivo pronađeno u olupini jednog broda?

Dva sata dnevno, laboratorijski miševi su mogli da piju samo alkohol, a podeljeni su u dve grupe – u one s G-proteinom i one bez njega. Naučnici su ubrzo shvatili da miševi bez G-proteina konzumiraju alkohol mnogo brže i više u odnosu na drugu grupu. Nakon što je dvema grupama dopušteno da piju alkohol bez obzira na doba dana, razlika u konzumiranju nije uočena, tako da su naučnici zaključili kako je G-protein, odnosno njegov nedostatak, odgovoran za ponašanje povezano s namerom opijanja u vrlo kratkom vremenskom roku.

Saznajte i: Ptice koje su nastradale zbog previše alkohola

Naučnici pretpostavljaju da alkohol kod takvih osoba postaje privlačniji zbog povećane aktivnosti u centrima za nagrađivanje ponašanja.

Izvor: Znanost

Pogledajte šta vas očekuje u decembarskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.