Vulkansko ostrvo čuva tajnu života?

Japansko ostrvo Nišinošima pojavilo se 1964. i od tada neprestano raste. Ipak, to nije jedini razlog zašto ono privlači pažnju naučnika.

Vulkansko ostrvo čuva tajnu života? Foto: Profimedia

Novo ostrvo koje se pomalja na obalama Japana pružiće naučnicima priliku da istraže početak razvoja kolonizovanog života na Zemlji. U tome će naučnicima pomoći telesne izlučevine ptica koje žive na ostrvu.

Pročitajte i: Japansko ostrvo se uvećalo 11 puta i ne prestaje da raste (VIDEO)

Ostrvo, koje se u potpunosti sastoji od čistog kamena, odnosno stvrdnute lave, jednog dana će vrveti od života, tvrde stručnjaci.

"Naročitu pažnju posvećujemo ovom ostrvu jer verujemo da posmatranjem razvoja situacija koje se odvijaju iz dana u dan možemo mnogo toga da naučimo o razvoju života na Zemlji i damo odgovore na do sada neodgovorena pitanja evolucije", izjavio je jedan od naučnika.

Prema njihovim pretpostavkama, nakon što erupcije vulkana stanu, a ostrvo počne da se hladi, počeće da se razvija i život na ostrvu. Najpre će porasti biljke čije će semenje s okolnog kopna doneti ptice na svojim nogama i krilima.

Saznajte: Kako izgleda život pored aktivnog vulkana

Upravo bi te ptice, koje sada ostrvo koriste kao stanicu za odmor, mogle jednog dana na njemu da izgrade svoja gnezda, a ostrvo bi moglo da postane njihovo trajno boravište.

Vulkan se u moru pojavio 1964. godine i od tada raste, a naučnici ne znaju kada će se u potpunosti ugasiti. Negov napredak beleži se od prvih dana, a posebno je zanimljiva činjenica da su se na ostrvu već pojavile gljivice i bakterije, nakon kojih su izrasle i prve biljke. Do 2004. godine na ostrvu je zabeleženo postojanje stotinak vrsta ptica i 335 vrsta beskičmenjaka.

Nikako loš rezultat za ostrvo koje postoji tek nešto više od pola veka, slažu se stručnjaci.

Izvor: B92