Tajna zlokobnih Krvavih vodopada na Antarktiku

Čuveni vodopadi imaju biološke uslove slične onima na Marsu. Naučnici objašnjavaju zbog čega je ovo otkriće važno.

Tajna zlokobnih Krvavih vodopada na Antarktiku Foto: Wikimedia Commons

Novi podaci pokazuju da ispod suvih dolina Mekmardo, najhladnijeg i najsuvljeg mesta na Zemlji, leži slana voda koja možda održava ranije nepoznate ekosisteme. Ovaj region je najpoznatiji po Krvavim vodopadima, tokovima slane vode s velikom količinom oksida gvožđa. Naučnici su ranije mislili da crvene alge daju boju ovoj tečnosti, ali je kasnije dokazano da je to isključivo rezultat oksidacije gvožđa.

Pogledajte i: Pesma kitova otkrila jednu od tajni Antarktika

Naučnici su otkrili da slani rastvori formiraju velike izdane ispod glečera, jezera i unutar večno zamrznutog tla. Prema podacima Nacionalne fondacije za nauku (NSF), izdani možda igraju ključnu ulogu u modernim biološkim procesima u Suvim dolinama, koje su tako nazvane zbog izuzetno niske vlažnosti vazduha, kao i manjka snežnog ili ledenog pokrivača.

Saznajte i: Prvi dokaz o vodi u tečnom stanju na Marsu?

"Ovi zamrznuti materijali deluju poput replika ranijih površinskih ekosistema i naša otkrića pružaju neoboriv dokaz da sada pružaju duboko podzemno utočište za mikrobiološki život, uprkos ekstremnim vremenskim uslovima", kaže Džil Mikucki, profesorka mikrobiologije Univerziteta u Tenesiju.