Koje životinje će prve izumreti zbog klimatskih promena?

Australija, Novi Zeland i Južna Afrika su najviše pogođeni sve višim temperaturama, koje mogu dovesti do izumiranja svake šeste vrste životinja širom sveta.

Koje životinje će prve izumreti zbog klimatskih promena? Foto: Wikimedia Commons

Jedna od šest vrsta može nestati kako se klima bude zagrevala tokom narednog veka, a životinje i biljke u Južnoj Americi biće naročito teško pogođene dok one u Severnoj Americi imaju mnogo manji rizik od toga, navodi se na osnovu najnovijih analiza.

Pogledajte i: Mesta koja već osećaju efekte klimatskih promena

S prirodno malim populacijama domaćih vrsta u svojim tropskih prašumama i na planinama, Južna Amerika bi mogla da oseti stope izumiranja veće i do četiri puta u odnosu na one u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi. U Australiji i Novom Zelandu, gde je sposobnost biljaka i životinja da se prebace na nove lokacije ograničena okeanima, procenat izumiranja mogao bi da bude duplo veći nego u Severnoj Americi.

Saznajte i: Kako se neke vrste prilagođavaju klimatskim promenama?

"To je dokaz da guramo Zemlju da bude ono što nikada nije bila ili što veoma dugo nije bila", kaže Jeniki Hil Ris Lembers, profesor biologije na Univerzitetu u Vašingtonu.

Mnogi naučnici su pokušali da izračunaju koje životinje i biljke i iz kojih delova sveta će najverovatnije nestati usled klimatskih promena. Jedno istraživanje iz 2013. godine predvidelo je da će 82 odsto domaćih slatkovodnih ribljih vrsta u Kaliforniji nestati ili dostići najniže brojke usled globalnog zagrevanja.

Otkrijte i: Moć klimatskih promena

Mark Urban, profesor ekologije na Univerzitetu u Konektikatu, otkrio je da su brojne studije koristile veoma različite metode, tako da su naučnici mogli da upere prst u bilo koju kako bi potvrdili svoje stanovište.