Koje životinje će prve izumreti zbog klimatskih promena?

Australija, Novi Zeland i Južna Afrika su najviše pogođeni sve višim temperaturama, koje mogu dovesti do izumiranja svake šeste vrste životinja širom sveta.

Koje životinje će prve izumreti zbog klimatskih promena? Foto: Wikimedia Commons

Jedna od šest vrsta može nestati kako se klima bude zagrevala tokom narednog veka, a životinje i biljke u Južnoj Americi biće naročito teško pogođene dok one u Severnoj Americi imaju mnogo manji rizik od toga, navodi se na osnovu najnovijih analiza.

S prirodno malim populacijama domaćih vrsta u svojim tropskih prašumama i na planinama, Južna Amerika bi mogla da oseti stope izumiranja veće i do četiri puta u odnosu na one u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi. U Australiji i Novom Zelandu, gde je sposobnost biljaka i životinja da se prebace na nove lokacije ograničena okeanima, procenat izumiranja mogao bi da bude duplo veći nego u Severnoj Americi.

"To je dokaz da guramo Zemlju da bude ono što nikada nije bila ili što veoma dugo nije bila", kaže Jeniki Hil Ris Lembers, profesor biologije na Univerzitetu u Vašingtonu.

Mnogi naučnici su pokušali da izračunaju koje životinje i biljke i iz kojih delova sveta će najverovatnije nestati usled klimatskih promena. Jedno istraživanje iz 2013. godine predvidelo je da će 82 odsto domaćih slatkovodnih ribljih vrsta u Kaliforniji nestati ili dostići najniže brojke usled globalnog zagrevanja.

Mark Urban, profesor ekologije na Univerzitetu u Konektikatu, otkrio je da su brojne studije koristile veoma različite metode, tako da su naučnici mogli da upere prst u bilo koju kako bi potvrdili svoje stanovište.